Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

1. Airbrush och färg Allmänt Dekaler Die-Cast (färdiga modeller) Diorama Evenemang / Tävlingar / Utställningar Fartyg Figurer Figurspel, Warhammer, Flames Of War, The Lord... Flyg Fordon Fotogalleri Föreningar i Sverige Gissa vad...?! Gruppbyggen Köp / Sälj och Byt MJ - Modelljärnväg Månadens bygge Nyheter OT - Off Topic Om sajten och iFokus Pansar Pågående projekt RC - radiostyrt Recensioner Reseskildringar Rymd Science Fiction Tidskrifter / Referenslitteratur Tips & Råd Veckans bild What if
Flyg

Lockheed Tristar -- del 2

2011-05-25 01:54 #0 av: ElLobo

Henke bygger vidare på sin Tristar.

Tristar

 

Henke29 fortsätter sitt byggande av det vackra och stora passagerarplanet Lockheed Tristar.

 

Del 1 av bygget hittar ni här.

 

 

Anmäl
2011-05-27 07:52 #1 av: [Orso]

Den påminner mig om en resa till London 1993. Jag såg fram emot att till slut få flyga med Boeing 727., och till på köpet i Sterlings färger. Av någon anledning så är B727 och Sterling synonymt för mig. Jag blev ganska förvånad då planet vi fick flyga med var en Tristar istället. Den var helt vit utan märkning som ditt plan är nu. Jag har för mig att den var svenskreggad. Hem fick jag flyga 727an.

Anmäl
2011-05-27 12:21 #2 av: [Henke29]

#1 Intresant att du har åkt med en favorit för mig Skrattande

Här kommer även en liten video också..

Anmäl
2011-05-27 20:06 #3 av: Proosen

Efter att ha åkt DC-9:or och en DC-8:a fick jag äntligen flyga 727:a från Arlanda till mallorca (tror jag resan gick till?).

Gillar Tri-Star, mycket och det ska bli skoj att se hur din tar sig ut framöver. Blir mer och mer sugen på att bygga en airliner, har inte byggt någon alls sen 70-talet då det blev en Boeing 707 i BOAC-skrud.

 

Niclas

medarbetare på Modellbygge iFokus!

Anmäl
2011-05-27 20:53 #4 av: Charlie82

Tri-Star är en riktigt läcker kärra. Tyvärr har man inte fått uppleva den från insidan och vad jag har förstått finns endast 8 st kvar i kommersiell trafik. Har flugit mycket i mina dagar och kommer ihåg dom på Newark i New York.

727:an har jag dock flugit med i Iberias färger mellan Madrid och Malaga. Kommer ihåg det så bra för det var otroligt tyst i kabinen. Man upplevde i princip inget motorljud alls.

Skulle även vilja uppleva en Il-62M (men jag vet inte om jag skulle våga Skrattande) De bolag som fortfarande opererar den modellen är inte riktigt några stjärnor. Dock har den det tuffaste motorljudet av alla och en extremt lång startsträcka.

http://www.youtube.com/watch?v=zJPrngsArn8

Anmäl
2011-05-27 21:31 #5 av: WildeSau

#0 Ingen inredning och ska det inte vara gardiner i fönstrena? Flört

#4 Det där ljudet stack lite i öronen. Glad

Sud Aviation Caravelle med Avon-motorer var väl inte helt ljudlös heller.

#4 "(men jag vet inte om jag skulle våga Skrattande)"

Var lugn, du kommer alltid ned på något sätt...

Här är de tre vanligaste.

Landning, nedkomst eller krasch.

Nedkomst kan liknas vid "Alla landningar man kan gå från är en bra landning." Cool

 

 

Anmäl
2011-05-27 23:02 #6 av: ElLobo

Kom ihåg:

Det är inte farligt att flyga, det är att krascha som är farligt ...

 

Anmäl
2011-05-28 00:44 #7 av: Charlie82

#5,6 Skrattande

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.